U kunt bij ons terecht voor:
– aambeien
– fistels
– scheurtjes rondom de anus
– anale jeuk
– marisken (huidflapjes rondom de anus)
– pijn bij ontlasting
– prikkelbaar darm syndroom
– andere darmklachten
– spataderen
– last van zware benen
– pijnlijke benen
– rugproblemen
– voetproblemen
– huidproblemen
Als uw verwijzing binnen is gekomen via Zorgdomein zal er z.s.m. contact met u opgenomen worden. U kunt zelf ook altijd contact met ons opnemen via ons contactformulier of per telefoon 074-3764408.
Voor bijna alle behandelingen binnen Polikliniek Proktovar heeft u een verwijsbrief nodig van uw huisarts. Komt u echter voor het cosmetisch behandelen van uw spataderen? Dan heeft u deze niet nodig!
Uw behandeling wordt altijd vergoed door de zorgverzekeraar mits het om vergoede zorg gaat. Komt u voor een cosmetische behandeling dan zal dit voor eigen rekening zijn.
Zodra u een factuur ontvangen heeft van Infomedics dient u hem in bij uw zorgverzekeraar. Binnen 5 werkdagen krijgt u van hen bericht wat u vergoed krijgt.
Infomedics is het bedrijf dat voor ons de facturatie doet. Daarom krijgt u van hen de factuur en niet van ons.
Omdat wij geen contract hebben met uw zorgverzekeraar, kunnen en mogen wij niet rechtstreeks declareren. Hierdoor ontvangt u de nota thuis en vragen wij u hem zelf in te dienen bij uw zorgverzekeraar.
Op de specificatie van de zorgverzekeraar staan altijd drie dingen vermeld;
– het bedrag wat vergoed wordt
– het eigen risico
– de eigen bijdrage
Het eigen risico is altijd voor eigen rekening. De eigen bijdrage hoeft u niet te betalen en schelden wij kwijt. U hoeft dus, buiten uw eigen risico om, niets zelf te betalen.
Is het eigen risico al op? Dan betaalt u helemaal niets.
Zodra u het overzicht heeft ontvangen van uw zorgverzekeraar neemt u contact met ons op. Dit kan per telefoon 074 – 376 44 08 of per mail; [email protected]. Wij zullen u vertellen wat er betaald moet
Elk DBC-zorgproduct heeft een standaard prijs. Deze prijs is gebaseerd op de totale behandeling die bij een DBC-zorgproduct hoort. Omdat niet alle patiënten het hele traject doorlopen, is er landelijk afgesproken de gemiddelde prijs te hanteren. Er zijn dus patiënten die minder zorg gebruiken en er zijn patiënten die meer zorg gebruiken dan gemiddeld. Voor alle patiënten binnen een DBC-zorgproduct code moet dus dezelfde prijs gefactureerd worden. De hoogte van de nota wordt niet beïnvloed door de tijd die nodig is om een diagnose te stellen of om een behandeling uit te voeren. De landelijke regelgeving maakt dat het type behandeling bepalend is voor de hoogte van de nota.
De startdatum en einddatum geven het begin en eind aan van een DBC-zorgproduct.
Alle verrichtingen die plaats hebben gevonden voor de zorgvraag waarvoor het DBC-zorgproduct geopend is, vallen in dit DBC-zorgproduct. Bij onze zorginstelling is dat uw eerste afspraak op de kliniek.
Wanneer een regulier traject wordt afgesloten hangt af van het type traject. Bij een klinische opname (een behandeling die bestaat uit een operatie) wordt het zorgtraject 42 dagen na opname gesloten. Bij een niet-klinisch traject wordt het traject 90 dagen na opening van een traject gesloten. Een regulier traject kan nooit langer dan 120 dagen open staan en wordt dan dus altijd afgesloten. Wanneer u terugkomt naar de kliniek binnen 120 dagen na het afsluiten van het voorgaande traject, wordt er een vervolgtraject geopend. De startdatum van dit traject is direct aansluitend aan het voorgaande traject.
Voor meer informatie omtrent DBC’s verwijzen wij u naar https://www.zorgwijzer.nl/faq/dbc.
BEST
Tamboer 4
5684 DB Best
T: 0499 21 53 00
E: [email protected]